Followers

Friday, August 3, 2012

mata melihat, hati menilai.....

....mmg sikap aku suka memerhati...tp memerhati aku bkn la tanpa tujuan...sebaliknya aku suka memerhati untuk memudahkn aku menilai sikap seseorg...mungkin ad yg sedar dgn sikap aku nih sampai ad yg mnyuarakan rasa x selesa mereka....rasa takut seandainya aku ada perasaan lain pd mereka....hahah....perkara ini lah yg mmbuatkn aku rasa nk tergelak....aku sedar tentng sesetngh org yg cuba menjauhkn diri drpda aku....tapi pesan aku kpd mereka....aku x kn memrhatikan org yg aku suka...sbb bila aku sukakn seseorg aku akn ad rsa malu untuk memndgnya...jadi mungkin mereka yg terperasan sekejap tu boleh berhenti perasan dri skarang....hahah...

tp aku bknnya hanya nk bercerita tentg sikap aku nih....
tapi aku nk kongsikan rasa sakit hati aku setiap kali aku memerhati sikap seseorg yg pernah aku knl dgn sikap  hipokritnya yg x pernah berpenghujung.... mungkin dia masih belum tau bhwa aku tahu bnyk rahsia tntg dia....tp sikap dia yg masih cuba menutup kekurangan diri dgn cara menipu itu sedikit sebnyak mmbuatkn aku rsa menyampah setiap kali dia mula bercerita...
dan lebih mmbuatkn aku rasa sakit hati bila dia jugak pernah menipu aku....kadang2 aku tertnya....x penat kah dia yg terus-trsan hidup dlm lakonan....hidup dlm cerita yg mna dia sendiri pengarah, penulis skrip,pelakon dn lebih malang lagi apabila dia jugalah yg menjadi ejen promoter yg mnjaja cerita arahannya tadi ke merata tempt???

mungkin bagi dirinya dia berasa selamat apabila setiap cerita rekaannya itu diterima bulat2 oleh org sekelilingnya tanpa rsa syakwasangka.......
tapi mungkin dia lupa bhwa sebaik mna pun manusia cuba meancang dlm kehidupan mereka....ALLAH tetap mmpu mnghancurknnya dlm sekelip mata....kerana kuasa ALLAH tiada sesiapa mmpu menafikan....
jadi aku nk nasihatkn kepada dia dn sesiapa saja yg sedang hidup dlm lakonan atau  berniat untuk hidup dlm lakonan...lebih baik hentikanla niat tu....sbb bila perkara sebnar dh terbongkar nnti....rasa malu itu mgkin x tertanggung nanti....

entry aku kali nih bkn cuba untk mngaibkn mna2 pihak...tp aku sekadar memberi nasihat....smaada nasihat aku ini ingin diterima dgn hati yg terbuka atau tidak...terserahlah kpda individu tersebut....jgn sampi mnyesal di kemudian hari sudah laa....
Resultat av Googles bildsökning efter http://s3.favim.com/orig/40/happy-quote-text-you-Favim.com-331783.jpg


sekian dulu dr aku...
wasalam...
:)

No comments:

Post a Comment