Followers

Sunday, June 3, 2012

kenapa miss sambal tumis udang...??

dh lama aku x menceceh kt sini...bkn sbb aku sibuk..tp sbb aku mmg x dak mood nk menulis sejak kebelakangan nih....
tp hari nih mood aku dh datang balik...tp mood aku nih dtg disbbkn persoaln yg selalu org tnya kt aku...
KENAPA MISS SAMBAL TUMIS UDANG??..
sampi kdg2 ad yg sangkakn nih blog tentg masakn ..

tp aku x kesah pn sbb normal la bnda tue...spe2 yg dgr  nma blog aku nih mesti terbyg sambal tumis udang kn..
setiap kali org tnya soalan nih kt aku, jwpn aku adlh sbb aku nak kn kelainan n aku suka mkn sambal tumis udang...
jwpn stndrd la kan...

tapi tu bkn yg sebenar...
jadi skang aku rasa aku kena explain sbb sebenar knapa aku pilih miss sambal tumis udang sbgi title blog aku ni...
miss tue semestinya la sbb aku still blom kawin...klo dh kwin nnti insyaalah aku tukar ke Mrs sambal tumis udang....

haha...

sambal tumis udang nih pulak adalah satu menu yg bleh explain sapa diri ak yg sebenr...

pelikkan???
kenpa la aku pilih nama makann untuk describe diri aku...
jwpn nya adlh sbb ramai yg x sedar hakikat sebenr psl sambal tumis udang nih...

sambal tumis udang...
warna dia je dh boleh buat org yg takut mkn pedas utk pikir 10 kali sblom mkn...

dn bila dh di mkn rasa dia mmg pedas..dn dlm masa yg sama jgk barula diorg sedar dlm pedas tue masih ad rse manis yg dtg dari udang yg mana rasa manis tue boleh kurgkn rse pedas trsbut...

dn ramai yg tau rsa pedas sgt x sesuai untuk dimatchkn dgn rse manis....tp kenapa dlm sambal tumis udang rasa pedas n manis boleh dimatchkn dn menjadi menu kegemaran ramai??

dn mcm tu jgk la aku...

aku...
rmai yg yg ckp aku nih nmpak kasar dri segi percakpn...
dn bila diorg dh kenal aku mmg aku agak kasar bila berckp smpi mngkin ad yg terasa...

tp tu la diri aku yg sebnr....aku x nak berlakon untk tutup sikap aku yg sebnr sbb bnda tu memenatkn..
dan bila diorg dh knl aku diorg jgk sedar dlm kasar aku tue still ad sikap2  positif yg mna sikap positif tue mampu untuk balancekn sikap kasar aku tue sprti mna udang mmpu balancekn rsa pedas sambal tumis udang...:)

dn aku harap mcm mna org boleh terima rsa pedas yg dimatchkn dgn rasa manis dlm sambal tumis udang.....mcm tue jgk la org boleh terima sikap kasar n  sikap positif yg ad dlm diri aku nih...

jadi sbb tue la aku nma kn blog aku nih sebagai miss sambal tumis udang...sbb ia mmpu mnceritakn siapa aku yg sbenr  kpda semua yg membaca blog aku nih...

jadi sekrg semua persoalan tntng title blog aku dh pn terjwb...kannn???

dn mcm aku ckpkn tadi klo nk tau pe sikap positif aku tue...kena la knl dulu...sbb mungkin bg aku ia positif tp bg org lain ia negatif... who knows.......... :)

sekian dulu..
bye..
salam..

No comments:

Post a Comment