Followers

Friday, October 18, 2013

cuti habaq ang!!!

semester break..
selalu time2 mcm ni mcm2 benda yang selalu student planning dalam kepala otak diorang...
aku pun salah sorang dari tu jugak la...

antara yang telah aku planning untuk cuti nih...

-aku nak tido puas2
-aku nak melantak kenyang2 sampai triple kembang
- aku nak lepak ngan member sampai muntah
- aku nak berangan sampai ke eiffel tower

tapi at the end of holiday...satu je yang menjadi dari yang diplanningkan tu..(sory aku memang perosak bahasa jiwa bangsa..) 
dan perkara yang menjadi dari yang diplanningkan itu adalahhhhh....
jeng..jengg..jenggg (imagine ada bunyi drum sikit)

berangan sampai eiffel tower!!!!

...tapi yang sedeyyyy sgt tu sbb aku cuma mampu berangan sampai ke menara elektrik kat depan rumah aku je...nasib baik rupa nak sama..terubat la kesedihan dihati...(ok aku memang gedikksss)

yang lain2 yang aku dok sebokk planning tu semua tak jadi...
semuanya gara2 encik test dan puan kuiz yang dah sedia menanti...tu belom lagi dato' seri assignment masuk campur...

the good news is esok aku dah kena balik merbok untuk terus memperjuangkan semangat dan tanggungjawab aku sebagai student...(nah kau.. ayat wakil rakyat aku bagi)

the most best thing is..aku langsung tak study untuk test dan kuiz tu..

tiba kepala hotak aku bertanya kepada hati aku..: 
kalau aku tak study apa yang aku buat sepanjang cuti nih sampai terpaksa mengorbankan semua yang diplanningkan tu...???

hati aku pn menjawab dengan muka yang konfiden:
 prepare untuk test dan kuiz la..

otak aku dengan muka konfius kembali bertanya:
 tadi kata tak study langsung...mana satu betul ni
 
hati aku dgn bangganya menjawab:
 prepare untuk test or kuiz tak semestinya kena study..bukak buku segala bagai...kalau nak tau duduk depan tv sambil memikirkan test dan kuiz dgn niat untuk mendapat ilmu dari angin lalu pun dah dikira prepare..dlm erti kata lain mental preparation..ramai student buat mcm tu la...

otak aku: 
hahhhhh???




sekian entry aku kali nih...
yuppp aku memang gediksssss naw..naw.. habaq ang...
bye

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment